پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست

پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

ads

 

  • پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست
    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيستدسته: علوم
    تربيتي

    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: pptx
    حجم فايل: 331 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 53

    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست شامل 53 اسلايد زيبا كه با
    جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد و براي
    دانشجويان جامعه شناسي و علوم تربيتي كاربرد دارد

    قيمت فايل فقط 9,500 تومان

    خريد

    پاورپوينت نظريه برچسب زني
    چيست

    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست شامل 53 اسلايد زيبا كه با
    جديدترين نسخه پاورپوينت طراحي شده و قابل ويرايش مي باشد .
    همچنين به راحتي مي توان قالب آن را به مورد دلخواه تغيير داد و
    در تهيه آن كليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت
    گرديده است. اين پاورپوينت براي دانشجويان جامعه شناسي ، علوم
    تربيتي ، روان شناسي و ساير دانشجويان مرتبط كاربرد دارد. در
    ادامه ابتدا بخشي از متن اين پاورپوينت را براي شما آورده ايم ،
    سپس فهرست مطالب و در انتها تصويري از پيش نمايش اسلايدهاي اين
    پاورپوينت را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را
    مشاهده كنيد و در صورت تمايل در ادامه مطلب آن را دانلود نماييد .

    مقدمه

    نظريه ي برچسب زني  يكي از نظريه هاي علوم اجتماعي در سطح
    خرد است. ضمن اين كه عده اي آن را به عنوان اصلي ترين نظريه دو
    روان شناسي اجتماعي معرفي نموده اند، از نظريه هاي مطرح جامعه
    شناسي و به طور خاص در حوزه ي جامعه شناسي انحرافات مي باشد. اين
    نظريه از دهه ي 1950 به بعد در جامعه شناسي و روان شناسي امريكا
    مطرح و دچار افت و خيزهاي متعددي شده است.

    تاريخچه ي نظريه

    مكتب شيكاگو، نظريه ي كنش متقابل نمادي و ديدگاه هاي جامعه
    شناساني چون دوركيم و سپس مرتن در شكل دهي به اين نظريه نقش عمده
    اي داشته اند. هر يك از اين ديدگاه ها و افراد به گونه اي خاص در
    شكل دهي به محتواي نظريه ي برچسب زني مؤثر بوده اند.

    بكر ، اريكسن ، كيتسوس ، بلك ، ريز، سيكورل ، بال ، لمرت ، گافمن
    و گارفينگل و بسياري ديگر از جامعه شناسان در توسعه ي انديشه ي
    برچسب زني با طرح مفاهيم، نقدها، آزمون ها و تركيب پيوندهاي نظري
    بين اين نظريه و نظريه هاي ديگر ( از قبيل نظريه ي ساخت گرايي،
    كاركردگرايي، پديدارشناسي، كنش متقابل نمادي و… ) مؤثر واقع شده
    اند.

    قبل از اين كه نظريه ي برچسب زني در جامعه شناسي مطرح شود، در دهه
    ي 1950 پيش فرض اصلي حاكم بر حوزه ي جامعه شناسي انحرافات به شرح
    زير بود:

    دو عنصر اصلي تنظيم كننده ي عمل اجتماعي عبارت بودند از: 1- قواعد
    اجتماعي و 2- نظم اجتماعي. قواعد اجتماعي براي همه ي افراد جامعه
    در همه ي موقعيت ها اموري مطلق، واضح و روشن هستند. افزون بر اين،
    بين قواعد و نظم اجتماعي نيز پيوستگي ديده مي شد. نظم و قواعد
    مطلوب و اخلاقي بودند و وظيفه ي جامعه شناسان تلاش در تحقق يافتن
    نظم از طريقرعايت و عمل به قواعد خوانده مي شد.

    در طول دهه ي 1950 ، مطالعات فرانك تاننبوم (10)، ادوين لمرت و
    هوارد بكر پيش فرض فوق را مورد نقض قرار داد. زيرا نتايج مطالعات
    نشان داد قواعد اجتماعي آن قدرها كه گذشتگان اعتقاد داشتند، مطلق،
    واضح و روشن نيست. بلكه معاني و درك افراد از آنها بسيار مبهم مي
    باشد. ابهام و درك متفاوت از قواعد اجتماعي حوزه ي عمل متفاوت و
    متناقضي ايجاد نمود. تلاشي كه افراد فوق براي بيان طبيعت نظم
    اجتماعي، رابطه ي آن با قواعد اجتماعي، و معاني اخذ شده از نظم و
    قواعد اجتماعي و مشكلات ايجاد شده در اين عرصه صورت دادند، زمينه
    ي پيدايش نظريه ي برچسب زني را فراهم كرد.

    اريكسن، بكر، لمرت و عده اي ديگر از جامعه شناسان به بيان شيوه
    هاي مؤثر در زندگي روزمره ي مردم عادي و كارگزاران رسمي براي دست
    يابي به نظم اجتماعي پرداختند و محتواي نظريه ي برچسب زني فراهم
    گرديد. از دهه ي 1960 به بعد با نقد و بررسي و مطالعات جديد در
    اين حوزه، نظريه ي برچسب زني يكي از نظريه هاي اصلي جامعه شناسي
    قلمداد گرديد.

    مسئله اساسي اي كه اين نظريه در پي بيان آن مي باشد، رابطه ي بين
    انحراف ( و به بيان ديگر مشكل اجتماعي ) و نظم اجتماعي است. به
    عبارت ديگر، در اين نظريه تلاش در بيان چگونگي تحقق انحراف
    اجتماعي ( در سطح خرد و كلان ) و نحوه ي اثرگذاري آن بر ساختار
    اجتماعي است. شناسايي انواع انحرافات، عوامل مؤثر در تحقق
    انحرافات، كنترل مشكلات ناشي شده از انحرافات، تصحيح نهادها و
    سازمان هاي مؤثر در انحراف اجتماعي و… مسائل عمده در اين نظريه
    است. با اين رويكرد است كه سؤالات زير مورد نظر مي باشند:

    1- چرا افراد خاصي منحرف خوانده شده اند؟

    2- چگونه قاعده شكني در جامعه ايجاد مي شود؟

    3- چرا در جامعه برخي از رفتارها ممنوع و برخي ديگر عادي تلقي مي
    شوند؟

    در اين ديدگاه، مفاهيم جديدي با تعابير و تعاريف خاص مطرح شده
    اند. برچسب، انحراف، خود و هويت مفاهيم اصلي اين نظريه اند و
    مفاهيمي چون درك، ديگري، موقعيت، قواعد، جامعه، گروه، نظم، نقش،
    و… اخذ شده از نظريه ي كنش متقابل نمادي و كاركردگرايي ساختي
    است كه با تعابير و تفاسير جديد مورد استفاده قرار گرفته است.
    مركزي ترين مفهوم اين نظريه، انحراف است كه جرائم، بيماري هاي
    رواني، روسپي گري، اعتياد، و شرايط اجتماعي غيرطبيعي از مصاديق
    عيني آن تلقي شده اند.

    و …

    فهرست مطالب

    مقدمه

    تاريخچه ي نظريه

    تعريف انحراف

    اصول نظريه برچسب زني

    آزمون نظريه

    اشكالات نظريه ي برچسب زني

    پايان

    عنوان : نظريه برچسب زني
    چيست

    فرمت : پاورپوينت

    حجم : 332 كيلوبايت

    تعداد صفحات : 53

    پيش نمايش تمام صفحات پاورپوينت

    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست

    قيمت فايل فقط 9,500 تومان

    خريد

    برچسب ها :
    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست
    ,
    پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست
    ,
    دانلود پاورپوينت نظريه برچسب زني چيست
    ,
    پاورپوينت رايگان نظريه برچسب زني چيست
    ,
    دانلود پاورپوينت رايگان نظريه برچسب زني چيست
    ,
    پاورپوينت نظريه انگ زني چيست
    ,
    دانلود پاورپوينت نظريه انگ زني چيست
    ,
    پاورپوينت تعريف نظريه انگ
    ,
    دانلود پاورپوينت تعريف نظريه انگ
    ,
    دانلود نظريه برچسب زني چيست
    ,
    نظريه برچسب زني چيست
    ,
    تحقيق نظريه بر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.