- نام محصول:مشكلات صادرات مركبات
نام محصول : مشكلات صادرات مركبات
دسته : كشاورزي و زراعت
بازديد: 1 بار
فرمت فايل: doc
حجم فايل: 71 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 65توضيحات كوتاه:
توضيحات كامل:
كاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شديد آن، افزايش جمعيت كشور، كاهش قدرت خريد، درآمدهاي نفتي در نتيجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع كشوري صنعتي و پيشرفته در راه تجارت با كشورهاي جهان سوم و از همه مهتر پايان پذير بودن منابع طبيعي و از جمله نفت بايد زنگ خطر را براي ما و خصوصاً برنامه ريزان و سياست گذاران اقتصادي كشور به صدا در آورده و ما را بهصادرات فعاليتي بسيار پيچيده و داراي ظرافت هاي خاصي خويش است. توسعه صادرات امري آسان نيست. براي فروش بيشتر كالا به خريداران شرايط و عمل مساعد بسيار لازم است نه فقط جلب رضايت مصرف كننده خارجي نسبت به كيفيت قيمت، شرايط عرضه، بازار رساني و خدمات پس از فروش كالا لازم است. بلكه با توجه به اين نكته ضروري است كه كشور با رقباي سرسخت قدرتمند در اين زمينه روبرو است. بدون مطالعات مشكلات و تنگناها و بررسي تحقيق مستمر پيرامون عوامل موثر در افزايش صادرات توسعه صادرات غيرنفتي ممكن نيست بسياري از كشورهاي توسعه يافته و حتي در حال توسعه دنيا مبالغ هنگفتي را به انجام پژوهشهاي علمي به تخصيص مي دهند.
در راه صادرات محصولات كشاورزي و از جمله مركبات كه ظرفيت بالايي براي توليد و صادرات آن در كشور وجود دارد موانع بسياري پيش روي ماست. توليد فعلي مركبات كشور سالانه بيش از سه ميليون و هفتصد هزار تن است و بررسي انجام شده نشان مي دهد كه از اين مقدار 700 هزار تن حدود 20% آن قابليت صدور دارد. اما ميزان فعلي صادرات اين محصول در حدود 70 هزار تن در سال است يعني در حدود 10% از ظرفيت صادراتي موجود كه اين رقم بسيار ناچيزي است فراوان مشاهده شده است كه كشور عين كه توليد بسيار ناچيزي نسبت به كشور ما دراد چندين برابر ما صادرات مركبات درند.
فهرست:
عنوان
فصل اول
1-1 مقدمه
2-1 تعريف موضوع
3-1 اهميت موضوع
4-1 هدف از انتخاب موضوع
فصل دوم – ادبيات موضوع
2-1 ساير مطالعات انجام شده
2-2 تاريخچه مركبات
2-3 مشخصات كلي مركبات
2-4 درجه بندي جهاني مركبات
2-5 شرايط آب و هوايي مناسب كشت و پرورش مركبات
2-6 احتياجات غذايي درختان مركبات
2-7 بررسي وضعيت سطح زير كشت و توليدات مركبات كشور
2-8 توليد جهاني مركبات
2-9 فرآيند صادرات مركبات
2-15-1 مراحل قبل از صدور
2-10 مراحل اداري صادرات ميوه
2-12 بسته بندي
2-13 حمل و نقل
2-14 بازاريابي
فصل سوم – روش تحقيق
1-3 مقدمه
1-3- جامعه آماري
2-3 فرضيات تحقيق
3-3 روشهاي جمع آوري اطلاعات
4-3 پرسشنامه
فصل چهارم – تجزيه و تحليل يافته ها
فصل پنجم – نتيجه گيري و پيشنهادات
منابع و مأخذ
پرسشنامه
- چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۶ | ۲۲:۴۲
- ۲۹ بازديد
- ۰ نظر