- مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي منابع فارسي و انگليسي دارد ارجاع و پاورقي استاندارد دارد رفرنس دهي استاندارد دارد كاملترين در سطح اينترنت، داراي تحقيقات انجام شده در ضمينه تحقيق گارانتي بازگشت وجه دارد
دسته: روانشناسي
بازديد: 9 بار
فرمت فايل: doc
حجم فايل: 37 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 29
اين فايل فهرست ندارد
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي
خصوصيات محصول:
- منابع فارسي و انگليسي دارد.
- ارجاع و پاورقي استاندارد دارد.
- رفرنس دهي استاندارد دارد.
- كاملترين در سطح اينترنت، داراي تحقيقات انجام شده در ضمينه تحقيق
- گارانتي بازگشت وجه دارد.
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي
فرمت : doc
تعداد صفحات : 29
بخشي از متن :
دينداري
پديده دينداري[1] از موضوعات قابل توجهي است كه اهميت آن را از كثرت تلاش هايي مي توان دريافت كه در سال هاي اخير براي ساخت و به كارگيري سنجه هاي دينداري مصروف شده است. اين تلاش ها از دل اقتضائات و ضرورت هاي قابل دركي بيرون آمده است كه نمي توانست بدون پاسخ باقي بماند. ضرورت اين مطالعات به طور عام برخواسته از نفوذ و اعتباري است كه هنوز دين براي انسان و اجتماع دارد (شجاعي زند،35:1384). دين اصل وحدت بخش و زمينه مشتركي را فراهم ساخته و به انسان اجازه مي دهد تا با فائق آمدن بر تمايلات خودخواهانه اشان و به خاطر عشق به همنوعانشان فراتر از اين خودخواهي ها عمل كنند. دين سنگ بناي سامان اجتماعي است و منبعي براي ارزشهاي اجتماعي است و بر گزينشهاي فردي و بسياري از زمينه هاي زندگي روزمره تأثير مي گذارد و همچنين به عنوان تجلّي روح جمعي و عامل همبستگي و يكپارچگي جامعه محسوب ميشود. امروزه پديده هايي همچون مهاجرت روستايي، ورود ابزار و وسايل ارتباط جمعي، آموزش و پرورش گسترده و غيره ارزش ها و روابط سنتي را مورد پرسش قرار داده و تغييراتي را در دينداري نسل جديد به وجود آوردهاند وپژوهشگران ناگزيرند تا به بررسي عوامل مؤثر بر تغيير ارزشهاي ديني جوانان از سويي و ارائه راهكارهايي براي غلبه بر آن از سوي ديگر بپردازند.تحليل هاي نظري بيانگر آن است كه در جوامع در حال گذار دينداري يكي از متغيرهاي اجتماعي است كه دستخوش تحولات گسترده اي مي شود (دوركيم،1381 و 1383؛ برگر و لاكمن،1697) برگر در تعريف دين مي نويسد "دين كوشش جسورانهاي است براي آنكه سراسر گيتي براي انسان معني دار شود" (هميلتون،273:1387). به عقيده وي دين نظم اجتماعي را مشروع مي كند و مفاهيم ديني جهان را با يك رشته فرايندهاي خاصي كه به تعبير برگر "ساختار موجه نمايي" را مي سازند اعتبارشان را حفظ و تحكيم مي كنند. اينها همان فرايندهايي هستند كه عقايد مذهبي از طريق آن ها تقويت،ترويج،دفاعيه فرض مي شوند. اگر اين ساختار موجه نمايي تضعيف شود يا از بين برود، تسلط اعتقادات ديني بر اذهان انسانها به آساني از دست ميرود(همان،274). تامس لاكمن نيز بر نقش دين در ساخت معنا تأكيد دارد.به عقيده وي دين،دوشادوش زندگي اجتماعي حركت مي كند. به اعتقاد وي، روند جامعه نوين غربي به سوي دنياگرايي، تنها به دليل سستي گرفتن صورت ها و نهادهاي ديني سنتي پيش آمده است،نه آنكه خود دين سست شده باشد(هميلتون،275:1387)
2-1-1 نگرش هاي مذهبي
پرورش مذهب در حقيقت مجموعه دگرگوني هايي است كه در فكر و عقيده فرد به منظور ايجاد نوعي خاص از عمل و رفتار كه متكي بر ضوابط مذهب باشد انجام ميشود. به عبارت ديگر در سايه دگرگوني هايي كه در فكر و عقيده فرد ايجاد ميگردد اخلاق و عادات، آداب و رفتار، روابط فردي و اجتماعي و صورت مذهبي و شرعي ميگيرند و مذهب به عنوان عامل مسلط بر زندگي فرد و جنبه هاي آن خودنمايي مي كند ضوابط مذهبي براي روابط انساني ضروري تر از هر گونه ضوابط ديگر است زيرا در جهان امروز كه صنعت تمام جوانب زندگي بشر را تحت الشعاع قرار داده، به زحمت ميتوان گفت كه فرد داراي وظايفي نسبت به جامعه است. مگر زيگموند فرويد گمان نميكرد كه جامعه نيازي به مذهب ندارد. در عصر ما كه بيماري هاي رواني و اضطراب ها و نگراني ها، قرباني هاي متعددي از خيل آدميان ميگيرند و ضوابط مذهبي بهترين داروي شفابخش و نجات دهنده بشر از نگراني هاست. به عقيده آدلر كه از تجارب 30 ساله ي روانكاوي خود سخن ميگفت: كليه بيماران رواني كه حس مذهبي خود را باز نيافتند فقط درمان نشدند (افروز، 1375).
معنويت به عنوان يكي از ابعاد انسانيت شامل آگاهي وخودشناسي مي شود ، اين آگاهي ممكن است منجر به تجربه اي شود كه فراتر از خودمان است ،ايمونز تلاش كرد معنويت را براساس تعريف گاردنر از هوش ،در چارچوب هوش مطرح نمايد ومعتقد است معنويت مي تواند شكلي از هوش تلقي شود زيرا عملكرد وسازگاري فرد را پيش بيني مي كند وقابليت هايي را مطرح مي كند كه افراد را قادر مي سازد به حل مسائل بپردازند وبه اهدافشان دسترسي داشته باشد.گاردنر ،ايمونز را مورد انتقاد قرار مي دهد ومعتقد است كه بايد جنبه هايي از معنويت كه مربوط به تجربه هاي پديدار شناختي هستند(مثل تجربه تقدس يا حالات متعالي)از جنبه هاي عقلاني ،حل مسئله وپردازش اطلاعات جدا كرد (آمرام،2005).مي توان علت مخالفت محققاني مانند گاردنر را به نگاه شناخت گرايانه آنان از هوش نسبت داد(نازل ،2004).
معنويت داراي سه بعد است:1- معنا: معنويت شامل جستجوي معنا وهدف به شيوه اي است كه به وجودي مقدس يا واقعيتي غايي ارتباط پيدا مي كند ،معمولاً اين امر موجب پاسخ به اين سوال مي شود كه «چطور ديدگاه من در مورد وجودي مقدس يا واقعيتي غايي به زندگي ام معنا مي بخشد؟ معنا ممكن است دربرگيرنده ي اصول اخلاقي وارزش هاي متعالي نيز شود ، بخصوص كه چنين جنبه هاي زندگي سرچشمه گرفته از ديدگاه ما نسبت به وجودي مقدس يا واقعيت غايي است .2- تعالي : اين واژه به تجربيات فراشخصي يا وحدت بخش اشاره مي كند كه ارتباطي فراسوي خود شخصي مان را فراهم مي سازد وشامل ارتباط با وجودي مقدي يا واقعيتي غايي مي گردد.3- عشق : عشق منعكس كننده ي بعد اخلاقي معنويت مي باشد ، بخصوص زماني كه توسط باورهاي مربوط به واقعيتي غايي يا وجودي مقدس برانگيخته شده باشد. بسياري از آموزگاران معنوي همچون دالايي اما، عشق را به مثابه ي جوهره ي معنويت مي دانند ومعنويت را با ويژگي هايي از روح انسان همچون عشق ،شفقت ،صبر ،تحمل ،بخشايش،رضايت خاطر ،احساس مسئوليت وحس سازگاري كه شادماني را براي خود وديگران به ارمغان مي آورد ،مرتبط مي دانند.از نظر هارتز ،اينكه بتوانيم عشق بورزيم يا نه منعكس كننده ي اين موضوع است كه دو بعد ديگر معنويت(معنا وتعالي )را، تاچه اندازه جدي مي گيريم ،منظور از عشق صرفا يك احساس نيست ،عشق مي تواند مستلزم انجام دادن كاري باشد كه بيشترين فايده را براي خود و ديگران در پي داشته باشد(هارتز[2]،ترجمه ي كامگار وجعفري،1387).
[1] religiusity
[2] Hartez
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي
منابع فارسي
-اتكينسون، ريتال. و همكاران (1378). زمينة روان شناسي هيلگارد، ج 1 ترجمة گروه مترجمان زير نظر محمد نقي براهني، تهران: انتشارات رشد.
-باقري، ا. (1383). رابطه كيفيت زناشويي با موقعيت اقتصادي، حمايت اجتماعي. فصلنامه خانواده و پژوهش، پژوهشكده اولياء و مربيان، سال اول، شماره6.
-بريري، ماهرخ (1384). بررسي رضايت شغلي و صفات شخصيت در افسران پليس دانشگاه آزاد اسلامي ، دانشكده روانشناسي و علوم تربيتي.
-بشريه، حسين(1378). جامعه شناسي سياسي تهران، نشر ني.
-به پژوه،احمد؛خانجاني،مهدي؛حيدري،محمد، و شكوهي يكتا،محسن،(1386).بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر عزت نفس دانش آموزان نابينا.مجلات پژوهش در سلامت روان شناختي، دانشگاه تربيت معلم تهران: قطب علمي روان شناسي استرس، دوره اول، شماره سوم.
-پرتو عين الدين، مسلم .(1387). رابطۀ حمايت اجتماعي ادراك شده، حرمت خود و افسردگي در دانش آموزان دورۀ متوسطه شهر تهران، پايان نامۀ كارشناسي ارشد، دانشگاه تهران.
-تيرگري، ع.؛ اصغرنژاد، ع. ا.؛ بيان زاده، س.ا. و عابدين،ع. ر.(1385). مقايسه سطح هوش هيجاني. ورضامندي زناشويي و رابطه ساختاري آنها در زوجين ناسازگار و سازگار شهرستان ساري. مجله دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دوره شانزدهم، شماره 55.
-حكيمي جوادي، س.؛ نامداري، م.؛ شريف عسگري، ف. و اسلامي دهكردي، م. (1388). بررسي ارتباط بين انگيزش پيشرفت و رضايت شغلي كاركنان سازمان آب و فاضلاب استان تهران. مجموعه مقالات دومين همايش سراسري دانشجويي مشاوره، رشد و پويايي دانشگاه الزهرا (س).
-زندي پور، طيبه و مومني جاويد، مهرآور (1390). بررسي رابطه رضايت زناشويي و رضايت شغلي در كاركنان شركت آب و فاضلاب استان تهران. فصلنامه مشاوره شغلي و سازماني، دوره سوم / شماره 7 / تابستان 1390.
-شكركن،حسين و نيسي،عبدالكاظم ،(1373). تاثير عزت نفس بر عملكرد دانش آموزان پسر و دختر دبيرستاني. مجلات علوم تربيتي و روان شناسي، دانشكده ي علوم تربيتي و روان شناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز، چاپ اول،شماره ي اول.
-شيهان،ايلين،(1988).عزت نفس. ترجمه: مالك ميرهاشمي و مهدي گنجي(1383).ناشر: ويرايش.
-گل رضايي، محمدحسين .(1391).ارتباط بين پيشينۀ اجتماعي اقتصادي، حمايت اجتماعي، عزت نفس
-ميرشهيدي،محمدعلي(1389). بررسي رابطه بين رضايت شغلي وبهره وري كاركنان. كارشناس مديريت صنعتي،مجله شركت بازرگاني سايپا يدك دفتر منطقه اي مشهد.
-ناتانيل،(1380) .روانشناسي عزت نفس، ترجمه مهدي قراچه داغي، تهران، انتشارات نخستين.
-هميلتون،ملكم(1381). جامعه شناسي دين،ترجمه حسين ثلاثي،تهران،موسسه فرهنگي انتشاراتي تبيان،چاپ دوم.
-احمدي، سيد احمد. (1388). مباني و اصول راهنمايي و مشاوره. تهران: سمت.
-آرون، ريمون (1386). مراحل اساسي سير انديشه در جامعه شناسي ، ترجمه، محسن ثلاثي ، تهران: علمي و فرهنگي.
-اسميت، فيليپ دانيل (1383). " درآمدي بر نظريه فرهنگي"، ترجمه، حسن پويان، تهران: دفتر پژوهشهاي فرهنگي؛ مركز بينالمللي گفتگوي تمدنها
-اينگلهارت، رونالد (1373)، " تحول فرهنگي در جامعه پيشرفته صنعتي"، ترجمه، مريم وتر، تهران: نشر كويري
-به پژوه، احمد. (1386). آسيب شناسي ازدواج و خانواده. تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان.
-جعفري، فروغ. (1381). ميزان اثربخشي آموزش مهارت هاي ارتباطي زوجين پيش از ازدواج بر افزايش رضايت زناشويي. مقاله كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي تهران.
-دوركيم، اميل. (1381). تقسيم كار اجتماعي. (مترجم. باقر پرهام). تهران: مركز.
-شجاعي زند، عليرضا. (1384). مدلي براي سنجش دينداري. نامه جامعه شناسي ايران. دوره ششم. شماره اول. بهار
-شعاري نژاد، علي اكبر. (1381). فرهنگ امور رفتاري. تهران: اميركبير.
-كاپلان هاردلد،سادوك بنيامين . خلاصه روانپزشكي .پورافكاري نصرت الله،مترجم:انتشارات شهرآب؛1379.
-گنجي، محمد. (1383). تبيين وضعيت دينداري دانشجويان دانشگاه اصفهان. مقاله كارشناسي ارشد. دانشگاه اصفهان
-مهدي زاده، سيد محمد. (1385). رهيافتي انتقادي به فرهنگ و جامعه نو. رسانه. شماره 1.
-غباري بناب ، باقر ؛ سليمي ، محمد ، سليماني ، ليلا و نوري مقدم ، ثنا . ( 1386 ) . هوش معنوي . فصل نامه علمي پژوهشي انديشه نوين ديني ، شماره 10 ، 147 -125
-احمدي ، سيد جعفر ، كج باف ، محمد باقر . (1387) .بررسي نگرش معنوي دانشجويان دانشگاه اصفهان و ارتباط با برخي ويژگي هاي جمعيت شناختي
- هارتز ، گري . (2005 ) . معنويت و سلامت روان (كاربردهاي باليني ) ، مترجم امير كامگار و عيسي جعفري .(1387 ) . تهران انتشارات ويرايش .
- مرادي، مريم (1383). بررسي جايگاه و اهميت و تأثيرات شادماني در تعليم و تربيت، مقاله كارشناسي ارشد روان شناسي تربيتي، دانشگاه اصفهان.
-هميلتون، ملكم. (1388). جامعه شناسي دين. (مترجم. محسن ثلاثي). تهران: تبيان
-اكبري، جعفر. 1380. پروژه ي تحقيقات ي عزت نفس و ارتباط آن با خودپنداره، ماهنامه ي تربيت، شماره ي
-تقي زاده، م. 1379. باد بي آرام نوجواني. اصفهان. ص 21.
-ديليو، وليليام پوكي، 1378. خودپنداره و موفقيت تحصيلي. ترجمه سيدمحمد ميركمالي. تهران. يسطرون. ص 24.
-رابينز، استيفن پي .1374. رفتار سازماني. ترجمه پارسائيان و سيد محمد اعرابي ، انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي ، چاپ چهارم ، جلد دوم.
-شيخ الاسلامي، ر و لطيفيان. م. 1381. بررسي رابطه ابعاد خودپنداره با سلامت عمومي و مولفه هاي آن در دانشجويان دانشگاه شيراز. تازه هاي علوم شناختي. 4(1):16-6.
-نور بخش، پ و حسن پور، ق. 1383. برري مقايسه اي عزت نفس و خودپنداره پسران ورزشكار و غير ورزشكار دوره متوسطه نواحي آموزش و پرورش شهر اهواز و رابطه آنها با پيشرفت تحصيلي. مجله حركت. 21: 31-19.
-ستورده، ه. (1379) آسيب شناسي اجتماعي، تهران، انتشارات آواي نور.
-شفيع آبادي، عبدالله.(1371) راهنمايي و مشاوره شغلي و حرفه اي و نظريه هاي انتخاب شغل، تهران، انتشارات رشد، چاپ پنجم.
-آخوندي، احمد (1376). بررسي رابطه حمايت اجتماعي ادراك شده با سازگاري اجتماعي داش آموزان شهر تهران. مقاله ي كارشناسي ارشد دانشكده علوم انساني، دانشگاه تربيت مدرس.
- آقاپور، مهدي؛ محمدي، اكبر(1388). مقايسه افسردگي پس از زايمان زنان شاغل و خانه دار و روابط آن با حمايت اجتماعي و سازگاري زناشويي.زن و مطالعات خانواده،سال اول شماره چهارم تابستان1388صص9-32
- بخشيپور رودسري، عباس و همكاران (1384)، «بررسي رابطه ميان رضايت از زندگي و حمايت اجتماعي با سلامت روان در دانشجويان» ، فصلنامه اصول بهداشت رواني، شماره 27 و 28: 145-152
-حسيني حاجي بكنده، سيداحمد و تقي پور، مليحه (1389). بررسي تاثير حمايت اجتماعي بر سلامت اجتماعي زنان سرپرست خانوار. فصلنامه پژوهشي اجتماعي، سال سوم، شماره هفتم
-خداپناهي،محمدكريم؛ اصغري، آرزو؛ صالح صدق پور، بهرام و كتيبايي، ژيلا (1388). ساخت،اعتبار يابي و رواسازي پرسشنامه حمايت اجتماعي خانواده.فصلنامه خانواده پژوهي،سال پنجم،شماره20
-دلپسند،كامل؛ ايار، علي؛ خاني، سعيد؛ محمدي،پريخان(1391). حمايت اجتماعي و جرم:مطالعه تطبيقي جوانن مجرم و عادي شهر ايلام. فصلنامه مطالعات و تحقيقات اجتماعي،دوره1، شماره2
- رستگار خالد، امير(1384).گسترش نقش زنان در جهت حمايت هاي شغلي- خانوادگي. مجله جامعه شناسي ايران، دوره ششم، شماره4، 126-165
- رياحي، محمداسماعيل؛ وردي نيا، اكبرعلي؛ پورحسين، سيده زينب (1389). بررسي رابطه بين حمايت اجتماعي و سلامت روان. فصلنامه علمي – پژوهشي رفاه اجتماعي، سال دهم،شماره39
- سجودي، عادل (1390). بررسي كيفيت زندگي و عوامل موثر بر آن در شهر رشت.مقاله كارشناسي ارشد رشته جامعه شناسي گرايش محض، دانشگاه شهيد باهنر كرمان
- علي پور، احمد(1383). ارتباط حمايت اجتماعي با شاخص هاي ايمني بدن در افراد سالم »بررسي مدل تاثير كلي.برگرفته از سايتwww.sid.ir
- عنايتي، ميرصلاح الدين؛ حيدري، عليرضا؛ ملك زاده، محمد و ابوالفتحي، يدالله (1385). مقايسه سلامت عمومي، عزت نفس و حمايت اجتماعي در بيماران خودسوز و غير خودسوز بستري در بيمارستان سوانح و سوختگي چرومي شهرستان گناوه. مجله ارمغان دانش، دوره ي يازدهم، شماره1 ،صص 83-92
-كلدي، عليرضا؛ سلحشوري، پروانه (1391). بررسي تاثير حمايت اجتماعي بر توانمندسازي زنان. مجله مطالعات توسعه اجتماعي ايران، سال چهارم،شماره چهارم
-گل رضايي، محمدحسين (1375) . ارتباط بين پيشينه اجتماعي اقتصادي، حمايت اجتماعي، عزت نفس با ميزان افسردگي در ميان دانشجويان دانشگاه تهران. مقاله كارشناسي ارشد، دانشكده ي علوم انساني، دانشگاه تربيت مدرس.
- مروتي شريف آباد، محمدعلي و روحاني تنكابني، نوشين(1386). حمايت اجتماعي و وضعيت خود مراقبتي در بيماران ديابتي مراجعه كننده به مركز تحقيقات ديابت يزد
نشاط،( 1391)، مجله طبيب شرق،9(4)،275-284
- مسعود نيا، ابراهيم(1390). رابطه حمايت اجتماعي ادراك شده با بروز اختلال افسردگي پس از زايمان. نشريه مركز تحقيقات مراقبتهاي پرستاري دانشگاه تهران(نشريه پرستاري ايران)، دوره4، شماره70
-نشاط، رويا (1391). پيش بيني رضايت از زندگي بر اساس نگرش به نقش جنسيتي و حمايت اجتماعي. مقاله كارشناسي ارشد رشته روانشناسي گرايش عمومي، دانشگاه شهيد باهنركرمان، دانشكده ادبيات و علوم انساني.
- نيكورز، طيبه (1389). بررسي عوامل موثر بر ميزان سلامت اجتماعي دانشجويان دختر و پسر دانشگاه شهيد باهنر كرمان. مقاله كارشناسي ارشد رشته جامعه شناسي گرايش محض ، دانشگاه شهيد باهنر كرمان
- هاشميان، نفيسه(1391). بررسي رابطه ساده و چندگانه حمايت اجتماعي و راهبردهاي مقابله اي با سلامت روان در دانشجويان دانشكده ادبيات شهيدباهنر كرمان.مقاله كارشناسي ارشد رشته تحقيقات آموزشي دانشكده ادبيات و علوم انساني
-غباريبناب، باقر؛ سليمي، محمد؛ سلياني، ليلا؛ نوري مقدم، ثنا (1386). هوش معنوي. فصلنامه علمي- پژوهشي انديشه نوين ديني 3 (10)، 147-125.
-محمدي، مسعود (1382). عوامل موثر بر تابآوري در افراد در معرض خطر سوء مصرف مواد. مقاله منتشر نشدهي دكتري. تهران: دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.
-افرور، غلامعلي، ( 1375 )، مفهوم مذهب، مجله پيوند، شماره 2
-عابدي، محمد رضا ، مير شاه جعفري، ابراهيم؛ ؛ دريكوندي، هدايت الله (1381). شادماني و عوامل. مؤثر بر آن. ماهنامه علوم شناختي. سال 4، شماره3 .
مباني نظري و پيشينه تحقيق درباره نگرش مذهبي
منابع انگليسي
-Kaplan,H.I and Sadock,B.I(1991).Comparehensive glossary of Psychiatry and Psyc.logy .New York: Williams and wilkins
-Bandura, A. (1977). Self-efficacy. In V.S. Ram chaudram (Ed). Encychopedia of human behavior, 1, 71- 81.
-Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
-Byrne, B. M., & Shavelson, R. J. (1986). On the structure of adolescents self-concept. Journal of Educational Psychology, 78, 474-81
-Schaefer, C., Coyne, J. C., & R. S. Lazarus (1981), "The Health Related Function Social Support", Journal of Behavior Medicine, No 4: 70-96
-Al-Arabi S(2003). Social support, coping methods and quality of life in Hemodialysis patient. PHD Dissertation, Galveston, University of Texas
Bonomi AE, Patrick DL, Bushnell DM and Martin M(2000). Validation of the United States’ version of the world health organization quality of life (WHOQOL) instrument. J Clin Epidemiol; 53(1): 1-12.
-Cohen S.& Wills TA.(2002).stress,social support, and the buffering hypothesis.psychol Bull.98:310-57.
-Hawks SR,Hull ML,Thalman RL,Richins PM (2009).Review of spiritual health: definition ,role,and intervention strategies in health promotion, Am I health promot;9(5):371-8.
-HUNLER,o,s. &Genc,O Z,T,I.(2005).The effect of religiousness on marital satisfaction: Testing the mediator role of marital problem solving between religiousness and marital satisfaction. Contemporary family therapy, 27(1),123-136 .
-Khoshdel Mosa(2009). Relationship between social support and self respect in students of Tabriz
O’Dea, Thomas F;Yinger J.MILTON(1999).five Dilemmas in the institutionalization of religion, journal for the scientific study of religion, VOL.1,no.1,pp.30-410.
-Roberts,K,A,(1992). A sociological overview: mental health implication of religion-c,New York,Guilford,108-141.
-Schaffer MA(2004).Social support.In: Peterson sj,Bredow TS:Middle Range Theories. Philadelphia: Lippincott;179-202.
-Streeter CL, Franklin C(1992). Defining and measuring social support: Guidelines for Social Work Practitioners. Research on Social Work Practice; 2(1): 81-98.
-Trief PM, Ploutz-Snyder R, Britton KD and Weinstock RS(2004). The relationship between marital quality and adherence to the diabetes care regimen. Ann Behav Med; 27(3): 148-54.
-Yang,Ke-ping, mao,Xiu-ying,2007,Astudy of nurses spiritual intelligence: Across-sectional questionnairs survey, I nternational journal of Nursing studies 44, 999-1010.
-Yinger,J.Milton,(1996).A structural examination of religion, journal for the scientific study of religion,VOL.8,pp.88-990.
- چهارشنبه ۰۶ دی ۹۶ | ۱۸:۲۴
- ۳۹ بازديد
- ۰ نظر