پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه

مرجع فايلهاي امورزشي | پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • مرجع فايلهاي امورزشي | پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه

    پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه


    پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه
    دسته: روانشناسي

    بازديد: 1 بار

    فرمت فايل: pptx

    حجم فايل: 669 كيلوبايت

    تعداد صفحات فايل: 24

    ژان پياژه درنهم اوت 1896 در شهر نوشاتل (در كشور سوئيس) به دنيا آمدازهمان دوران كودكي پيش رس بودن ذهن پياژه علاقه هاي مكرر به مطالعات زيست شناسي از سويي و فلسفه از سوي ديگر به خوبي آشكار بود از سن 11 سالگي تحت تا ثير راهنمايي پل گوده مطالعات زيستي حيواني را ادامه داده ودر سن 15 سالگي اولين مقاله خود را در مسائل سازگاري هاي زيستي بر حسب محيط نوشت

    قيمت فايل فقط 12,000 تومان


    خريد

    •پياژه پس از اتمام د كتري خود در زيست شناسي در سن 22سالگي براي مدت كوتاهي به زوريخ رفت ودر آن جا به مطالعات روان شناسي و روان پزشكي پرداخت ومدتي با بلوير كار كرد وسپس به پاريس رفت و در آزمايشگاه بينه به تحقيق پرداخت وبه مطالعه روان شناسي تكويني يا ژنتيك به شدت علاقه مند شد.

    •در فاصله سالهاي 1923تا1926 پياژه 41 جلد كتاب به رشته تحرير در آورده است البته اين به استثناي مقالات وسخنراني هاي او و24 جلد كتابي است كه با همكاران ومحققان ديگر به صورت مشترك نوشته است

    •نام اولين اثر وي كه در سال 1923 انتشار يافت زبان وتفكر كودك نام دارد و آخرين كتاب وي كه تعليم وتربيت در روان شناسي مي باشد به سال 1969 انتشار يافت.

    •پروفسور ژان پياژه مولف كتاب زيست شناسي و روان شناسي  فيلسوف ودانشمند ارزنده مفاخر در تاريخ16سپتامبر1980 مصادف با 26 شهريور 1359در سن 84 سالگي دارفاني را وداع گفت.


    هر چند سوال كليدي پياژه در اين جمله خلاصه مي شد كه انسان چگونه فكر مي كند؟ ولي در دوران حيات علمي خويش تنها توانست به بخش اندكي از اين سوال يعني بررسي تحول شناختي كودكان و نوجوانان بپردازد.

    •به اعتقاد پياژه طرحواره , يك الگوي سازمان يافته از انديشه يا رفتار است. 
    ساختار كلي يك عمل كه با تمرين و تكرار , مستحكم و تثبيت مي شود. اين ساختار در موقعيت هاي متناسب وارد عمل مي شود و برحسب محيط تغيير مي كند. براي مثال بازتاب مكيدن را در نظر بگيريد. ( اين بازتاب بتدريج كه كار مي كند تبديل به طرحواره مكيدن مي شود زيرا بازتاب مكيدن با كاركرد , مستحكم مي شود و حوزه عملش وسعت مي يابد. كودك انگشت يا اشيا ديگر را مي مكد كه براي تغذيه نيست ) و در نتيجه مي تواند بتدريج اشيا را باز شناسد. ( پستان با پستانك را از ساير اشيا تشخيص دهد. ) 
    دستگاه هاي زيستي كودك به هنگام تولد( مانند دستگاه هاي گوارشي , تنفسي , سلسله اعصاب حسي – حركتي و… ) به نسبت مجهزند و وظايف خود را انجام مي دهند. اما دستگاه هاي شناختي بسيار ابتدايي اند. در واقع تنها وسيله ارتباط كودك با محيط خارج كه بتدريج منجر به شناسائي مي شود, بازتاب ها هستند. البته فقط بازتاب هايي كه بر اثر كاركرد تغيير و تحول مي يابند و الگوهاي مقدماتي عمل را مي سازند , مانند بازتاب مكيدن كه منجر به طرحواره مكيدن مي شود .

    قيمت فايل فقط 12,000 تومان


    خريد

    برچسب ها : پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه , نظريه رشد شناختي ژان پياژه , پاورپوينت نظريه رشد شناختي ژان پياژه , Jean Piagets Cognitive Development Theory

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.