تفاوت پلی کربنات با پلکسی در ساخت

تفاوت پلی کربنات با پلکسی در ساخت

 

مقدمه:

در زمینه مواد پلاستیکی، پلیکربنات و پلکسی دو نوع محبوب از پلاستیک ها هستند که در صنایع مختلف مانند ساختمانی،خودروسازی، الکترونیک و بسته بندی استفاده می شوند. اگرچه این دو ماده در ظاهر شبیهبه یکدیگر هستند، اما دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند. در این مقاله به بررسیتفاوت های مهم بین پلی کربنات و پلکسی خواهیم پرداخت.

 

1- تفاوت های شیمیایی:

پلی کربنات یک پلاستیک ترموپلاستیکاست که از واحد های ترکیبی استیرن و کربنات تشکیل شده است. این ماده برای مقاومت دربرابر حرارت، ضربه، خوردگی و شکستن بسیار مناسب است. از طرفی، پلکسی یک نوع پلاستیکترموپلاستیک دیگر است که از واحد های استیرن تشکیل شده است. این ماده برخلاف پلی کربنات،ضریب شکست بالایی دارد و برای ساخت وسایل شفاف و شیشه ای استفاده می شود.

 

2- تفاوت های فیزیکی:

پلی کربنات دارای چند ویژگیمنحصر به فرد است که آن را از سایر پلاستیک ها متمایز می کند. این ماده بسیار نورپذیرو شفاف است و می تواند در دمای بالا، تحت تاثیر نور مستقیم و استحکام زیاد استفادهشود. از طرفی، پلکسی دارای ضریب شکست بالایی است که می تواند سبب استفاده آن در صنایعیکه نیاز به شفافیت دارند شود.

 

3- کاربردها:

پلی کربنات به دلیل مقاومتبالا در برابر ضربه و حرارت، برای ساخت انواع پنجره ها، پوشش های حفاظتی، اسپرت وسایلکودکان، ظروف نگهدارنده مواد شیمیایی و بطری های آب استفاده می شود. از طرفی، پلکسیبرای ساخت وسایل شفافیت نیازمند استفاده می شود، از جمله برای ساخت شیشه های موتورخودروها، وسایل آشپزخانه، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، دکوراسیون داخلی و سایر کاربردهایمشابه.

 

پلی کربنات و پلکسی دو نوعپلاستیک بسیار معروف هستند که هرکدام دارای ویژگی ها و کاربردهای منحصر به فردی هستند.انتخاب بین این دو نوع پلاستیک بستگی به نیاز و مورد استفاده مورد نظر خود دارد.

منبع :

 

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/005Oa000000mC8YIAU

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/DarcieReid

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/8e434d84-7a1f-479e-b6de-d5c5d805fdaf/dashboard

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/darciereid/

https://bogotamihuerta.jbb.gov.co/miembros/darcie-reid/

https://pandora.nla.gov.au/external.html?link=https://mrplexi.ir/product-tag/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%be%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/

https://www.pubpub.org/user/darcie-reid

https://independent.academia.edu/DarcieReid

https://open.mit.edu/profile/01HFQQ5T6Z2QHA3G060DWZMV9R/

https://gitlab.ifam.edu.br/DarcieReid

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.