پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانش

پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانش

 

 

  • پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانش
    پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانشدسته: مديريت
    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: pptx
    حجم فايل: 255 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 60

    اين پاورپوينت در مورد اصول و مباني مديريت دانش در 60 اسلايد زيبا مي باشد

    قيمت فايل فقط 6,000 تومان

    خريد

    پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانش

    مقدمه

    مديريت دانش، مديريت دانايي يا مديريت اندوخته‌هاي علمي : Knowledge management به معناي در دسترس قرار دادن نظام‌مند اطلاعات و اندوخته‌هاي علمي است، به گونه‌اي كه به هنگام نياز در اختيار افرادي كه نيازمند آنها هستند، قرار گيرند تا آنها بتوانند كار روزمره خود را با بازدهي بيشتر و موثرتر انجام دهند. مديريت دانش شامل يك سري استراتژي و راهكار براي شناسايي، ايجاد، نمايندگي، پخش و تطبيق بينش‌ها و تجارب در سازمان مي‌باشد. برنامه اجرايي مديريت اندوخته‌هاي علمي بر اين دو جزء اصلي بنا مي‌شود. ازآنجا كه تحقيقات كاربردي در حوزه مديريت دانايي نسبتاً جديد است، در اين خصوص تعريف خاص و دقيقي كه مورد قبول محققين قرار گيرد وجود ندارد. آنچه مسلم است آن كه مي‌توان با آشنايي با تعاريف گوناگون، ابعاد و مصاديق اين امر را بيشتر شناخت و آن را بهتر به كار گرفت.

    مديريت دانش و خدمت مرجع

    يكي از شاخه‌هاي فرعي اقتصاد دانش است؛ مديريت دانش، كاملاً يك روش جديد مديريت را معرفي مي‌كند. اين مفهوم بر تبديل موهبتهاي عقلاني كاركنان و سازماندهي نيروهاي سودمند دروني اعضاء كاركنان – نيروي رقابت و ارزش جديد- عمل مي‌كند. مديريت دانش بر پيوند اطلاعات با اطلاعات، اطلاعات با فعاليت‌ها و اطلاعات با فرد- براي تحقق اشتراك دانش (از قبيل دانش ضمني و دانش صريح) توجه دارد؛ و با مديريت اطلاعات كاملاً متفاوت است. كاركردهاي سنتي كتابخانه؛ گردآوري، پردازش، اشاعه، ذخيره‌سازي، بهره‌برداري از اطلاعات مدرك به منظور فراهم آوردن خدمت براي جامعه است. در دوره اقتصاد دانش، كتابخانه به عنوان گنجينه دانش بشري، سهيم شدن در پيشرفت دانش و حلقه ارتباطي مهم در زنجيره پيشرفت دانش خواهد بود. در قرن بيست و يكم كتابخانه‌ها بطور اجتناب ناپذيري با موضوع جديد مديريت دانش مواجه خواهند بود. مديريت دانش در كتابخانه‌ها مي‌بايد بر پژوهش و توسعه دانش، ايجاد پايگاه دانش، مبادله و اشتراك دانش بين كاركنان كتابخانه (از جمله كاربرانش)، آموزش كاركنان كتابخانه، تسريع پردازش صريح از دانش غير صريح و تحقق اشتراك آن تمركز كنند. تعريف مديريت دانش: مديريت دانش رويكرد نظام مند يافتن، درك و استفاده از دانش براي دستيابي به اهداف سازماني است و از طريق كاهش زمان و هزينه آزمايش و خطا يا تكرار، ايجاد ارزش مي‌كند.

    تعاريف گوناگون

    داده‌ها نقاط بي‌معني در فضا و زمان هستند كه هيچگونه اشاره‌اي به فضا و زمان ندارند. داده‌ها شبيه رويداد حرف يا كلمه‌اي خارج از زمينه (بدون رابطه) مي‌باشند. دانايي مجموعه‌اي از شناخت‌ها و مهارت‌هاي لازم براي حل مسئله‌است، لذا اگر اطلاعاتي كه در دست است بتواند مشكلي را حل كند مي‌توان گفت دانايي وجود دارد. ضمن اينكه دانايي بايد امكان تبديل به دستورالعمل اجرائي و عملي شدن را داشته باشد. «نوناكا» بر اين اعتقاد است كه دانش ضمني كاملاً شخصي بوده، رسمي كردن آن بسيار مشكل است، از اين رو انتقال آن به ديگران به آساني مؤثر نيست. به عبارت ديگر، دانش ضمني در قالب ذهنيتها، مهارت‌ها و توانمندي‌هاي افراد و سازمان متبلور مي‌شود (مهدي‌زاده ملاباشي، تورج، «سنجش جايگاه دانش سازماني در زنجيره ارزش سازمانهاي استراتژي محور»، ۱۳۸۸) يكي از تعاريف ساده مديرت دانش :علم بعلاوه تجربه برابر با دانش است.

    قيمت فايل فقط 6,000 تومان

    خريد

    برچسب ها : پاورپوينت اصول و مباني مديريت دانش , اصول و مباني مديريت دانش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.