دانلود مقاله سازمان يادگيرنده درسهاي نو-تفكري براي مديريت تغيير و توسعه مديريتي

دانلود مقاله سازمان يادگيرنده درسهاي نو-تفكري براي مديريت تغيير و توسعه مديريتي

 براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد

 

 

 

  • دانلود مقاله سازمان يادگيرنده درسهاي نو-تفكري براي مديريت تغيير و توسعه مديريتي
    دانلود مقاله سازمان يادگيرنده درسهاي نو-تفكري براي مديريت تغيير و توسعه مديريتيدسته:

    علوم انساني

    بازديد: 1 بار
    فرمت فايل: doc
    حجم فايل: 16 كيلوبايت
    تعداد صفحات فايل: 9

    در اين مقاله مسئله تفكر استعاري در نظريه سازمان و توسعه مديريتي
    مطرح و در اين راه درباره خطرهاي تفكر درچارچوب استعاره هشدار
    داده مي شود مفهوم سازمان يادگيرنده در يك چنين بستري مطرح و برخي
    چالشها و الزامات براي توسعه مديريتي بحث و بررسي مي شود

    قيمت فايل فقط 8,000 تومان

    خريد

    با نكته اي فلسفي درباره كاربرد زبان درنظريه سازمان و
    توسعه مديريتي آغاز مي كنم . مادر تلاش خود براي بيان چگونگي درك
    فرايندهاي سازماني و اقدامات مديريتي از تمثيل ، استعاره وديگر
    اشكال گفتار استفاده مي كنيم . در اين اواخر به نحو گسترده اي از
    اين موضوع حمايت شده است كه ما استعاره را به عنوان ابزاري براي
    اكتشاف ،درك ، تغيير سازمان و فعاليتهاي مديريتي به كارمي بريم .
    اثر مورگان 1″،2،3،4،”5 به احتمال زيادشناخته ترين متن در اين
    زمينه است . وي در كتاب خود با عنوان پندارهايي از سازمان ،
    پيشنهاد مي كند كه يكي از استعاره هايي كه مي توانست به
    نحوسودمندي به كار گرفته شود، عبارت است از درنظر گرفتن سازمان به
    گونه اي كه سازمان همچون مغزعمل مي كند و ظرفيتي مشابه آن دارد.
    به اين ترتيب فرد ممكن است به اين نتيجه برسد كه ساختارها
    وفرايندهاي سازماني چگونه طراحي شوند تاجريان گردآوري پيامها و
    اطلاعات به گونه اي باشدكه تصميم گيري را تقويت كند. همين طور،
    شايد، فرددر طراحي ساختارها و فرايندهاي سازماني ، به اين نتيجه
    برسد كه چگونه مي توان سازمان را براي فراگيري از تجربه گذشته خود
    و ديگران آسان وتقويت كرد. در تعميم باز هم بيشتر استعاره ، درك
    اين نكته مشكل نيست كه چرا فرد ممكن است ادعا كند كه ما بايد
    “براي درك فراگيري سازماني به نظريه هاي يادگيري فردي ” نگاه كنيم
    6″، ص “49.اما، همان طور كه در جايي ديگر 7″،”8 خاطرنشان كرده ايم
    ، ما هنگام استفاده از استعاره ها درپژوهشهاي خود يا به منظور
    فراخواندن يك وظيفه يا هدف جديد، بايد از محدوديتها وخطرات ذاتي
    آنها نيز آگاهي داشته باشيم .

    در گذشته ، براي درك يك ايده يا تصور، تحليل سازمان و نظريه
    مديريت شامل طيفي ازاستعاره ها بود. رواج اين استعاره ها فراز و
    نشيب فراواني داشته است ــ متداولترين آنها اين بوده است كه
    فعاليتهاي سازمان و مديريت را به صورت ماشين ، موجود زنده يا
    بازار اقتصادي درنظر گرفته و از آن حمايت كرده اند. در استعاره
    موجود زنده در رشته ما تصورات و اصطلاحات زيست شناسي مانند
    “نيازها”، “تعادل “،”سازگاري “، “سلامتي “، “بيماري ” و “محيطزيست
    ” به كار رفته است . اكنون ما مفهوم “فراگيري ” را هم اضافه كرده
    ايم . اما، اگر اين اصطلاحات بدون تفكر به كار گرفته شوند، ممكن
    است ما را به بيراهه بكشانند. به عنوان مثال ،تسوكاس “9” به ما
    يادآوري مي كند كه وقتي مارچ و اولسن از 

    قيمت فايل فقط 8,000 تومان

    خريد

    برچسب ها :
    مديريت تغيير
    ,
    سامان يادگيرنده
    ,
    توسعه مديريتي
    ,
    استعاره
    ,
    تحول سازماني
    ,
    مديريت تغيير
    ,
    توسعه مديريتي
    ,
    سازمان يادگيرنده
    ,
    درسهاي نو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.